Tofaş Kaptanıyla Konuştuk

28 Haziran 2011 Salı

Yunanistan'da ki Mali Kriz Potayı Sarsabilir.

   Yunanistan'da ki mali kriz hepimizin malumu. Bundan bir kaç hafta önce Atina'da protesto gösterilerine nedn olan bu kriz şimdi basketbola da sıçramış durumda ve sadece Yunanistan değil,Avrupanın iki devi olan Olympikaos ve Panathinaikos bu krizden etkilenme durumunu yaşayabilir.


Öncelikle Olympiakos cephesine bakalım.Takımın sahibi olan Angelopoulos ailesi kulübü bıraktı.2006 yılında basketbol şubesini satın alan kardeşler bu süre içinde 50 milyon usd vergi yüküne girdiklerini ve Yunanistan'da başka hiçbir kulübe bu denli ağır vergi yükü bindirilmediğini bunu taşıyamayacaklarını belirterek ayrılma kararı aldılar.Basketbol'da bu durumda ne gelişme yaşanacağı,kontratların ne şekil alacağı muamma.Her sene 25 milyon euro harcayan ve artı olarak 7 milyon euro vergi ödeyen kulüp olarak küçülme yoluna gidebilirler.


Son Euroleague şampiyonu Panathinaikos cephesinde ise  durum şu.Coach Obradovic'in açıklamalarıyla kulübün satılma yoluna girildiğini öğrendik.Obradovic'in  açıklaması şu şekilde oldu:
Kulüp satılabilir,ekonomik şartları düşünecek olursak dünyanın her yerinde bu tip şeyler görebiliriz,oldukça normal.Hayat devam ediyor ve istedikleri sürece ben görevimi yapmaya hazırım.Geçen 12 içinde Panathinaikos`ta 11 yıl ligde,6 Euroleague kupası,5 Yunanistan Kupası almış 27 kez final oynamış toplamda 22 önemli kupa için ter akıtmış olmamızın bir kenara bırakılıp şu anda kulübün satılmasına karar verilmesi bizim için de ilginç bir gelişme oldu.Kulüpte sorunlar olduğu doğru ve su götürmez bir gerçek.Kulüp sahipleri takımı satmak istiyorlar ancak nedense sorunları çözmeye,yeni çözümler üretmeye çalışmıyorlar.İleride neler olacak ben de bilmiyorum hep birlikte göreceğiz.Evet Panathinaikos`ta bir çok şampiyonluğum var bu doğru ancak hiç bir şeyinde sonu değil hayat devam ediyor.Zorluklar karşınıza çıkarsa aşmanız gerekir kendinizi bırakmanız değil.Gerçekler beni ne yazık ki endişelendiriyor,sezonun sona ermesinden bu yana kulüp yönetiminden bu konu hakkında ne bir açıklama geldi ne de bir toplantı yapılıp durum bize aksedilmedi.Birşeyler biliyorum ancak önümüzdeki günlerde neler olur kimse bilemez.Durum çok karmaşık çünkü 9 oyuncunun sözleşmeleri devam ediyor,bunlardan Peperogolou, Katsikaris ve Fotsis sözleşmelerini bitirmek istiyor ama bu oyuncularla ben de bir arada olmak istiyorum.Önümüzdeki sezon için bu yazı atlatmamız gerekecek,olacaklar konusunda endişeliyim.Spanoulis, Haislip ve Pekovic benim için takımın temel taşları.Ancak sorunları olan kişilerdi.Ben takıma geldiğimden beri herkes için elimden geleni yaptım.Tüm yıllar içinde Panathinaikos`ta ki en iyilerden olduğunu düşünüyorum ve iyi tanıyorum.Biz sadece bir çok yönden zorlukları değil en zorları aştık hep birlikte.Bunu da aşacağımıza inanıyorum.Yıllarca işimi çok büyük zevkle yaptım.Her sabah onlarla birlikte olmaktan her zaman mutluluk duydum.İşimi her zaman büyük bir aşkla ve gururla yaptım.Bu yüzden oyuncularıma da kulübüme de minettarım,hayatta istediğim şeyler bunlardı ve yıllarca bunu yaşayabildiğim için çok mutluyum


Giannakopoulos ailesi Panathinaikos`u Avrupa`nın en güçlü takımı haline getirmek için çalışmış ve 2,5 yılda yaklaşık 350 milyon Euro gelir sağlamış olmasına rağmen,24 yıl sonra Yunan kulübü için 150 milyon dolara alıcı arıyor şimdi.82 Yaşındaki aile reisi Giannakopoulos,biraz dinlenmek için takımı satmaya karar vermiş durumda.

Yıllık 30 milyon Euro bütçe ile hayatını devam ettirebilen Panathinaikos`un Yunanistan'da ki kötü ekonomik durumda ve işsizlik içindeyken sadece 10 milyon Euro gelir sağlayarak takımın devamını sağlaması oldukça zor.Bu yüzden kulüp gözünü Amerikalı yatırımcılara çevirmiş durumda,ancak Amerikalı yatırımcılarda doğal olarak belli garantiler istiyor. 



Görüldüğü gibi komşuda durum karışık,oyuncular endişeli.İleride neler olacağını beraber göreceğiz.Fakat kulüpler küçülme yoluna giderse Avrupa transfer piyasasının bir hayli hareket kazanacağı kesin... 














 da aşacağımıza inanıyorum.Yıllarca işimi çok büyük zevkle yaptım.Her sabah onlarla birlikte olmaktan her zaman mutluluk duydum.İşimi her zaman büyük bir aşkla ve gururla yaptım.Bu yüzden oyuncularıma da kulübüme de minettarım,hayatta istediğim şeyler bunlardı ve yıllarca bunu yaşayabildiğim için çok mutluyum." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bundan sonra yorumlarınız onaydan geçecek.Çünkü bazı yorumlar ahlaken uygun olmayabiliyor.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More