Tofaş Kaptanıyla Konuştuk

16 Kasım 2011 Çarşamba

Bradley Buckman Röportajı

Tofaş oyuncusu Bradley Buckman, Tofaş resmi sitesi ile röportaj yaptı.



Kısaca kendinden bahseder misin?
B.Buckman.:
1984 yılında Amerika, Austin, Texas’ta doğdum. Bütün sporları yaparken çok eğlenirim sadece basketbol değil. Özellikle Golf ve Baseball oynarken en çok zevk aldığım sporlar. Çok güzel bir aileye sahigim. 29 yaşında bir ağabeyim var. Şaka yapmayı ve etrafımdaki insanları eğlendirmeyi çok severim.
Sezona başlangıcını ve Aliağa maçı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
B.Buckman.:Sezon başlangıcı her zaman işimizin en zor kısmı olmuştur. Çünkü yeni oyuncular takıma katılır, birbirizimize alışıp takım olmaya çalışırız. Biz şuana kadar müthiş işler yaptık ve gittikçe de daha iyi olacağız. Tek mağlubiyet tabiî ki üzücü ama önümüzde daha bir çok maç var.
Tofaş Spor Kulübü ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
B.Buckman.:Tofaş müthiş bir spor kulübü çünkü burada bir aile ortamı yaratıyorlar. Buradaki çoğu kişinin ailesinden, evinden binlerce kilometre ötede olması gerçekten zor ama çok iyi takım arkadaşların, antrenörlerin ve yanında seninle çalışan kişiler oldukça katlanmak daha kolay oluyor.
Sezon için hedefleriniz nelerdir?
B.Buckman.:
Benim amacım bu sezon herkesin olduğu gibi sakatlık geçirmeden sezonu bitirmek ve yapabileceğimizin en iyisini yaparak play-offa kalmak. Ayrıca herkesin konuşacağı bir Tofaş takımı oluşturup gidebileceğimiz en yüksek nokta ulaşmak.
Sportif bir aileden geliyorsun bunun sana avantajı nelerdir? Maçlardaki hırsın aileden gelen bir özellik mi?
B.Buckman.:
Hırsımın büyük bölümü ailemden geliyor kesinlikle. Ailem büyük bir spor ailesiydi küçüklüğümden beri. Annemle babam yaptığım her sporda daha da iyi olmam için bana yardımcı oldular. Ayrıca ağabeyim de benimle sürekli ilgilenip benimle birebir maçlar yaparak daha güçlenip daha iyi olmam için çok yardım etmişlerdi.
Neden basketbolu tercih ettin?
B.Buckman.:
Basketbolu tercih etmemin nedeni lise çağımdaki fiziksel gelişimim oldu. Genellikle zamanımı Baseball oynayarak geçirirdim basketbol oynadığım zamanlar çok azdı. Ama gittikçe uzamaya başladım ve basketbolun daha iyi bir seçim olacağını düşündüm. Ayrıca basketbol oynarken çok daha fazla eğleniyorum ve çok fazla aksiyonun olması basketbolu benim için daha cazip hale getirdi.
Yunanistan ligindeki ilk Avrupa deneyimin nasıldı niye ceza aldın?
B.Buckman.:
Avrupa’daki ilk basketbol deneyimim biraz zorluydu çünkü ailemden, evimden ve ülkemden daha önce hiç ayrı kalmamıştım. İlk zamanlarım zordu ama daha sonra alıştım ve sonraları çok eğlenmeye başladım. Hayatımın en önemli deneyimiydi.

Kariyerindeki en iyi maç hangisi?
B.Buckman.:Kariyerimdeki en iyi maç muhtemelen Texas Üniversitesi’ndeki ilk senemde NCAA Final Four’unda oynadığım zamandır. Şimdi NBA’de New York Knicks’te oynayan Carmelo Anthony’nin okulu Syracuse’ye kaybetmiştik. Ben çok iyi oynamıştım. Neredeyse 60.000 kişi önünde oynamıştık.
Türkiye’deki ilk deneyimin Antalya’daydı. Türkiye ve Bursa ile ilgili ilk düşüncelerin ile şuan ki düşüncelerin arasında ne fark var?
B.Buckman.:Türkiye hakkındaki düşüncelerim ilk geldiğim günden beri aynıydı. Türkiye mükemmel ve açık ara benim en sevdiğim ülke. Müthiş insanlarla tanıştım burada ve bu ülke sizelere pek çok şeyi sunuyor. İnsanlar daha iyi ve nazik olamazlar. Burada bulunmaktan dolayı çok mutluyum.
NBA Lock-out ile ilgili düşüncelerin?
B.Buckman.:NBA’de lock-out’ın sürmesi çok kötü çünkü NBA izlemesi en çok zevk vere bir lig. Onları basketbol oynamak yerine para ile ilgili bir tartışma içinde görmek çok üzücü. Umarım bir araya gelip problemlerini çözebilirler de onları tekrar basketbol oynarken görebiliriz. Ayrıca Lock-out’un sürmesinin Avrupa için güzel bir yanı var. Bir çok NBA oyuncusunu izleyip onlara karşı oynayabiliyoruz. 
Maç öncesi bir uğurun var mı?
B.Buckman.:Aslında maç öncesi yaptığım özel bir şey yok ama sadece maçtan önce gülüp eğlenerek maça kadar kendimi rahatlatmaya çalışıyorum.
Uzun bir oyuncuya göre yüzü dönük oynayabilmenin avantajları nelerdir?
B.Buckman.:Yüzü dönük oynayabilmek çok iyi bir özellik. Uzun oyunculara göre daha atış imkânı bulabiliyorsunuz. Bu da daha çok sayı üretme fırsatı sağlıyor.
Birçok Türk takımında olduğu gibi sayı yükünü yabancı oyuncular çekmekte Tofaş'ın Türk oyuncuları hakkındaki  düşüncelerin neler?
B.Buckman.:Tofaş’taki oyuncular çok iyi. Hepsi çok çalışıp takım olarak hareket ederek oynuyorlar. Bütün oyuncular en küçüğümüzden büyüğümüze kadar çok yetenekliyiz. Kimin sahada olduğu çok öenmli değil. Önemli olan bir takım halinde hareket edebilmek. Coach çok iyi bir iş yaptı. Birbirine uyumlu doğru parçaları takıma toplayarak. Bu yüzden herkes sahada beraber olmaktan çok zevk alıyor. Yabancı ya da Türk olmaması fark etmiyor.
Beko Basketbol Ligi hakkındaki düşüncelerin neler?
B.Buckman.:Beko Basketbol Ligi Avrupa’nın en zor liglerinden biri. Her yıl daha da iyiye gidiyor. En yetenekli oyuncular bu ligi tercih etmeye başladılar.
Beko Basketbol Ligi All-Star’ında forma giymek istiyor musun?
B.Buckman.:Tabiiki All-star olmayı çok isterim ama eğer takım olarak play-off yapabilirsek daha çok sevinirim.
Basketbola bu sene getirilen yeni kuralları nasıl buluyorsun?
B.Buckman.:Yeni basketbol kuralları bence gayet iyi alışması zor olacak. Ama şuan konuşmak için biraz erken kuralları biraz daha çözmemiz gerekli daha sağlıklı yorum yapmak için.
Tofaş Fabrikası gezme fırsatı buldun fabrika hakkındaki düşüncelerin nelerdir?
B.Buckman.:Tofaş Fabrikası inanılmaz. Çok fazla çalışan var. Fabrika 7/24 çalışıyor. Fabrikayı ilk gördüğümde çok şaşırdım. Hala da yeni yerler gördükçe şaşırıyorum çünkü fabrika çok büyük.
Bursa hakkındaki düşüncelerin nelerdir? 
B.Buckman.:Bursa çok güzel bir şehir. Dağları ve soğuk havası çok hoşuma gidiyor. Şehir İstanbul kadar kalabalık değil ve en önemlisi yemekler inanılmaz lezzetli özellikle İskender’e bayılıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bundan sonra yorumlarınız onaydan geçecek.Çünkü bazı yorumlar ahlaken uygun olmayabiliyor.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More