Tofaş Kaptanıyla Konuştuk

21 Şubat 2012 Salı

İnanç Koç Röportajı


1. Kısaca kendinizden bahseder misiniz?1979 yılında doğdum. Basketbola Tuborg altyapısında başladım. Bu sezon Beko Basketbol Ligi’nde 16.sezonumu oynuyorum. Evliyim; bir kız ve bir oğlan çocuğum var.
2. Tofaş Spor Kulübü ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Tofaş, bence Türkiye’de basketbolun sevilmesinde, büyümesinde ve gelişmesinde çok önemli bir kulüp. Tofaş camiasının içine girdikten sonra bunun ne kadar doğru olduğunu daha iyi anladım.
3. Neden basketbolu tercih ettiniz?
Küçüklüğümden beri sporla çok iç içeydim. Erkek kardeşimle hemen hemen bütün sporları yapmaya çalışırdık ama ilkokuldan sonra basketbola olan ilgim artmaya başladı. Bunda boyumun uzamasının bir etkisi olduğunu düşünüyorum.
4. Basketbolcu olmasaydınız hangi mesleği seçerdiniz?
Kesinlikle pilot olmayı istiyordum; baba mesleği nede olsa.
5. Altyapıda oynadığınız dönemde sizi en çok etkileyen oyuncular kimlerdi?Bizim nesil efsane Chicago Bulls kadrosu ile büyüdü. Michael Jordan, Scottie Pippen ve tabi ki benim için idol Toni Kukoc’tu.
6. Kariyerinizdeki en iyi maç hangisi?Beşiktaş’ta oynarken İ.T.Ü.’ye karşı kazandığımız maçta “triple double” yaparak maçı bitirmiştim.
7. Maç öncesi bir uğurunuz var mı?
Söylenirse uğuru kalmaz.
8. Tofaş Fabrikası hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Tofaş Fabrikası inanılmaz büyük adeta küçük bir şehir yaşamı var içerde. 
9. Türk basketbolunun gidişatı, müessese ve kulüp takımlarının rolü hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?Bence artık sponsorların Türk basketboluna yaptıkları katkılardan sonra müessese-kulüp takımı ayrımı ortadan kalktı. Bu sayede basketbolumuz Avrupa’da sözü geçen liglerden biri olma yolunda çok yol kat etti.
10. Bursa hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?Bursa bence yaşanması çok kolay, zevkli ve de yeşil bir şehir. Biz ailecek 1,5 yıldır Bursa’da çok güzel günler geçiriyoruz.
11. Tofaş seyircisi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Seyircilere bir mesajınız var mı?
Ben hak ettiğimiz ilgiyi gördüğümüze inanmıyorum. 15 günde bir oynadığımız iç saha maçında bence her maç 2000 kişiye oynamalıyız.
12. Sezonun ilk yarısını flaş galibiyetlerle geçtik. Peki, ikinci yarı neler oldu da üst üste mağlubiyetler geldi?
Bizde ne yazık ki bundan çok fazla nasibimizi aldık. Araba motoru gibi çalışırken içinden 2 ya da 3 parça çektiğiniz anda o motor çalışmaz. Bizde motor çalışmaya devam etti ama tekleyerek.
13. Sizce ikinci yarıdaki mağlubiyetler sezon hedefimizden uzaklaşmamıza neden oldu mu? Bence takım olarak hala hedeflerden uzaklaşmış değiliz. Sadece cepten yedik.
14. Kulüp altyapısından ilginizi çeken oyuncular var mı? Genç basketbolcu adayları için önerileriniz nelerdir?
Altyapı fabrika gibi olduğundan dikkatimi çeken çok fazla oyuncu adayı var. Ama birisini sayıp herhangi birini unutursam üzülürüm. Onlarla konuşurken söylediğim tek bir şey var. Çok iyi şartlara sahip oldukları ve sadece çok çalışmaları gerektiğidir. Çünkü rekabet her gecen gün artıyor.
15. Çok yönlü bir basketbol anlayışınız var. Takıma asist ve ribauntlarla da ciddi katkılar sağlıyorsunuz. Bunun hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?Basketbol bir takım oyunu ve bize altyapılarda takıma ufacık bir katkı bile sağlamanın maç kazandırabileceği öğretildi. Bende oyun görüşümü bu yönde şekillendirdim. Takımın neye ihtiyacı varsa onu yapmaya çalışırım. Takım kazanırsa herkes kazanır.
16. Takım içerisinde arkadaşlık nasıl?Takım içi arkadaşlık hakikaten mükemmel bu tarz uyum her zaman yakalanmaz. Bizde bence bunun avantajlarını yaşıyoruz diyebilirim.
17. Hayatınız boyunca pişmanlık duyduğunuz bir an oldu mu?
İnsan hayatı yaptığı hatalardan ders aldığı oranda şekillenir diye düşünüyorum. O yüzden pişmanlıktan ziyade hatayı tekrar etmemek benim için daha önemlidir.
18. Basketbol geleceğiniz hakkında planlarınız neler?
Kariyerimin olgunluk çağındayım diye düşünüyorum. Vücudum tamam demedikten sonra oynayabileceğim en iyi basketbolu oynayamaya çalışacağım.
19. Basketbol kariyeriniz boyunca bizle paylaşmak istediğiniz başınıza gelen ilginç bir olay var mı?Şu anda Mersin Büyükşehir Belediyespor’un masörlüğünü yapan Sait Baydur’a iddiada bir depo benzin kaybettik. Hep beraber benzinliğe gittik. Deponun dolmasına az bir zaman kala yanında hiç parası olmayan Sait Baydur’u benzinlikte bırakıp kaçtık. Ne yapacağını şaşırmış bir halde pompacının yanında yarım saat bizim geri gelmemizi bekledi.
20. Son olarak sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?Bursa seyircisine daha çok maçlara gelmelerini tavsiye ediyorum.
Favori filmler:  Yüzüklerin Efendisi, Matrix, Godfather
Favori aktör ve aktris:  Nicholas Cage, Uma Thurman
Favori yemek:  Eşimin yaptığı bütün yemekler
Favori kitap:  Mesnevi 
İdol: Toni Kukoç
Az bilinen bir özelliğiniz: İyi yelken ve surf yapmam
Dünya üzerinde fırsat verselerdi yemek yemek istediğiniz 3 kişi: Phil Jackson, Peter Jackson ve Kraliçe Elizabeth
Hobileriniz: Amerikan futbolu seyretmek, surf yapmak, yelken, çocuklarımla oyunlar oynamak.
Antrenör olsaydınız oyuncularınıza ilk yaptıracağınız şey ne olurdu? :  5-5 tam saha pas maçı.
Röportaj: www.tofasspor.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bundan sonra yorumlarınız onaydan geçecek.Çünkü bazı yorumlar ahlaken uygun olmayabiliyor.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More